Primăria Craiova vrea să scape de (doar) 200 de mașini mai vechi de 15 ani, spre deosebire de alte orașe care au înaintat propuneri de peste 4000 de mașini

În Craiova sunt aproximativ 150.000 de autoturisme. Cu „bunavoința” Primăriei, prin programul Rabla Local am putea elimina 200 de mașini mai vechi de 15 ani, spre deosebire de orașe comparabile care au înaintat propuneri astfel: Brașov 5000, Constanța 5000, Timișoara 4700. Suma acordată pentru fiecare mașină casată este de 3000 de lei fără ca proprietarii să aibă obligația de a cumpăra alt autoturism. Ministerul Mediului, prin AFM, suporta 80% din bani, adica 2400 RON, iar autoritățile locale 20%, adica 600 RON.

Privind aceste cifre, pare că ne-am tâmpit de tot dacă ținem seama de faptul că Primăria Craiova a cheltuit pe un set de șah 30 de mii de euro, mai mult decât întreaga sumă alocată programului Rabla Local. Nu mai vorbesc de sumele de 5 până la 10 ori mai mari decât prețul pieței cheltuite pe iepurași, ciupercuțe sau beculețe.

Cat costă un loc de parcare construit? Dacă ne raportăm la parcarea subterană construită lângă Teatrul Național înainte de 2016, prețul per loc de parcare a fost de 135.000 RON. Astăzi ar fi considerabil mai mult. Cu numai 600 de lei am putea elibera un loc de parcare în Craiova. Cu 3 milioane de lei am putea elibera 5 mii de locuri de parcare în Craiova. Deosebirea este că din acest program nu iese parandărăt și nu se îmbogățesc olguții.

Probabil, majoritatea din Consiliul Local PSD-PER-PNL vor să ne crească niște plămâni speciali cu care să respirăm noxe.