În Comisia de învățământ coaliția a renunțat la segregarea copiilor cu CES în clase speciale în învățământul de masă. Au renunțat și la articolul care permitea refuzul înscrierii copiilor cu cerințe educaționale speciale în școlile de masă sub pretextul lipsei „resurselor”.
E o veste foarte bună. Amendamente în acest sens am depus și eu și parlamentarii USR, dar, în mod convenabil au fost însușite de întrega comisie. Iată cum un lucru de bun simț într-o societate a secolului 21 s-a dovedit o adevărată provocare la Senat după ce Camera Deputaților a votat segregarea acestor copii.
Acum și vestea proastă: a picat un amendament pe care l-am depus pentru a oferi copiilor sub 14 ani care n-au fost niciodată înscriși la școală sau care au abandonat și care domiciliază în localități în care nu se organizeaza programul „A doua șansă” posibilitatea de a beneficia de cursuri remediale în localitatea lor pentru a fi reintegrați cât mai repede în învățământul de masă.
Rămâne ca acești copii care vin preponderent din medii defavorizate să facă naveta la 10-14 ani, zeci de kilometri, către orașe, pentru că programul „A doua șansă” nu se organizează în fiecare UAT. Îmi și imaginez cum părinții lor, îi vor încuraja să facă naveta și să învețe după ce din neputință sau din ignoranță nu i-au înscris/ținut la școală la timp.
Deși toți ministrii par a se lupta ca niște gladiatori cu abandonul școlar, niciunuia nu i-a păsat cu adevărat de reintegrarea acestor copii. Merită menționat că în România dacă nu ai 8 clase nu te poți angaja legal. Acești copii cel mai probabil vor munci cu ziua toată viața pentru că miniștrii Educației n-au dat doi bani pe destinul lor.
Luni, legile educației vor fi supuse votului în plenul Senatului, camera decizională.